9 noiembrie 2007

PAPUCII GASCANULUI - legenda

PAPUCII GASCANULUI

Demult, demult, pe vremuri de mult uitate, gascanul avea in picioare niste papuci galbeni, foarte frumosi, parca erau de aur. Si se mandrea cu ei, lucru mare !
Odata, gascanul nostru a vrut sa treaca pe o punte, dar nu stiu cum s-a intamplat, ca a scapat papucii in apa.
Sa fi vazut atunci jale si vaiete pe bietul gascan !
Auzindu-l cum se jeluia, toate neamurile lui au alergat acolo sa vada ce-i.
-Vai de mine si de mine, mi-au cazut papucii-n apa ! striga gascanul cu gura mare. Ssssaracul de mine, am ramas dessssscult! Ce ma fac eu acuma ?!
Repede, repede, neamurile - auzind asa - sarira in apa, sa-i caute papucii. Cautara ele “zi de vara pana-n seara”, dar papucii nicaieri nu-i gasira. Au venit atunci si ratele in ajutor; insa tot degeaba ! Papucii nicaieri...
Si din vremea aceea se zice ca ratele si gastele, cand innoata, tot vara ciocul in apa si se cufunda ca sa caute papucii gascanului. Iar daca treci pe langa un card de gaste, in mod sigur, gascanul sasaie, se ia dupa tine si te apuca cu ciocul de haina, de parca ar vrea sa te intrebe:
-Vaaaaai, n-ai gassssssit papucii!? Ssssspune-mi iute unde-mi sssssssssssunt papucii!!!

Niciun comentariu: